Armáda hlásí rekordní zájem o vojenské profese

 01. 08. 2020      kategorie: Armáda ČR
Přidat na Seznam.cz

Rekordní zájem o pozici vojáka z povolání hlásí vojenští rekrutéři. Již před měsícem byla splněna norma a pro letošní rok výcvikáři hlásí plno. Na jednoho přijatého vojáka připadá cca deset zájemců o službu. Zvýšený zájem o službu v armádě může být mimo jiné také díky dosavadní nejistotě zaměstnání v době koronaviru. 

8-novi-vojaci-a-vojakyne-slozili-vojenskou-prisahu
Foto: Na jednoho přijatého vojáka připadá cca deset zájemců o službu (ilustrační foto) | army.cz

„Nábor je super, během letoška zájem lidí o vstup do armády výrazně stoupl,“ uvedl náčelník generálního štábu Armády České republiky armádní generál Aleš Opata. Ten zvýšený zájem o pozici vojáka z povolání v době koronaviru vidí zejména díky tomu, že armáda nabízí stabilní prostředí, řád a pevně stanovené benefity. „Zatímco v roce 2019 za stejné období Agentura personalistiky obdržela 1810 žádostí, v roce 2020 to bylo již 3631,“ uvedla mluvčí generálního štábu, plukovnice Magdalena Dvořáková a dodala: „Zhruba 30 procent zájemců neprojde zdravotními a fyzickými testy a dalších až 15 procent nezvládne přijímač a skončí ve zkušební době. Takže na jednoho přijatého se nám musí zaregistrovat deset zájemců,“ uvedla. Je třeba počítat i s tím, že řada vojáků každoročně odchází do důchodu, či z armády. 

V současné době má armáda, včetně Vojenské policie a zpravodajců zhruba 26000 příslušníků, do roku 2025 to bude dle plánů 30000. Otázkou ovšem zůstává, co bude, až odezní největší opatření vůči koronaviru a firmy se opět naplno rozeběhnou. Náboráři míří především na mladou generaci. Doufejme tedy, že se předpokládané plány podaří splnit a armáda bude v budoucnu atraktivním zaměstnavatelem příslušníků mladé generace.

Armáda nové členy láká především prostřednictvím akčních videí na sociálních sítích. Těm sice prakticky chybí informační charakter a řada záběrů a live streamů je značně roztěkaná, avšak podle výsledků se zřejmě jedná přesně o to, co mladí lidé dnes vyhledávají. Serióznější zpravodajství s určitou vypovídající informační hodnotou je na armádních sociálních sítích na ústupu.

 Autor: Martin Šiška