Tomáš Kopečný: Podporujeme český obranný průmysl, protože za to stojí

 26. 10. 2020      kategorie: Armáda ČR
Přidat na Seznam.cz

Náměstek Sekce průmyslové spolupráce Ministerstva obrany Tomáš Kopečný před pár dny oficiálně zahájil kampaň: „Víme, co máme“. Jejím cílem je přiblížit veřejnosti kapacity českého obranného průmyslu. Na sociálních sítích MO bude postupně představeno 9 klíčových firem, které dodávají své produkty mj. také pro Armádu ČR. Celou sérii videí provází právě náměstek Kopečný. Nejen ohledně výše uvedeného projektu na podporu českého obranného průmyslu jsme se pana náměstka zeptali na pár otázek. Na celý rozhovor se můžete podívat v níže uvedeném videu.

Video: Rozhovor s náměstkem Sekce průmyslové spolupráce Ministerstva obrany Tomášem Kopečným / YouTube

Každý stát se v případě krize opírá především o svůj domácí průmysl. Ten český obranný je přibližně z 90 % exportní. Pokud nám tedy má být oporou při případném ohrožení, je nutné jej podporovat v době míru. „V případě obranného průmyslu nejde jen o ekonomiku. Jedná se o strategické sektory s přímou návazností na obranyschopnost státu,“ říká náměstek Kopečný. „Svět se nezastavil. Konflikty v něm nadále probíhají. A my na ně musíme být připraveni. Proto také potřebujeme stále rozvíjet schopnosti naší armády,“ dodal.

kopecny_TITFoto: Každý stát se v případě krize opírá především o svůj domácí průmysl. Ten český obranný je přibližně z 90 % exportní. Pokud nám tedy má být oporou při případném ohrožení, je nutné jej podporovat v době míru. (ilustrační foto) | archiv Tomáše Kopečného

Jako jedna z forem podpory českým firmám vznikla kampaň nazvaná: „Víme, co máme“. Jde také o odkaz na armádní hesla: Víme, co chceme a Víme, co umíme. Myšlenka vytvořit sérii videí, jež budou sloužit na podporu českých výrobců v oblasti obranného průmyslu, vznikla době jarní vlny koronaviru.

Pilotní série videí vznikla ve spolupráci s největšími výrobci, kteří jsou sdruženi v Sekci obranného průmyslu Hospodářské komory ČR. Výsledné produkty byly vytvořeny na náklady samotných firem. Dle vyjádření náměstka Kopečného je záměr pokračovat v tvorbě podobných produktů na propagaci, ale bude záležet na reakcích na první videa a zájmu dalších firem. Cílem je představit nejen celé firmy, ale přímo i konkrétní výrobky, které jsou něčím unikátní či specifické.

Na níže uvedeném videu se můžete podívat na dosud nezveřejněný díl projektu "Víme, co máme", který se týká české společnosti Ray Service.

Video: Víme co máme: Ray Service / YouTube

Další formou podpory českých firem bude nově vznikající Agentura pro mezivládní obrannou spolupráci. Ta by měla vzniknout k 1. lednu 2021. Pomáhat má především s akvizicemi uzavíranými formou vláda-vláda. Agentura bude součástí struktur Ministerstva obrany ČR. Na počátku jejího fungování by měla mít 10 pracovníků.

 Autor: Michal Pivoňka

Spolupracujeme sCZ- LEXCZ - AOBP