Armáda nakupuje nové automobily pro požární vyšetřovatele

 07. 11. 2021      kategorie: Armáda ČR
Přidat na Seznam.cz

Zjistit příčinu požáru, ale i možnou míru zavinění, to je hlavní náplň práce požárních vyšetřovatelů. Tito specialisté jsou špičkově vycvičeni a dokáží i na základě nepatrných indicií určit příčinu i ohnisko požáru, ale i další podstatné informace. Armáda České republiky chystá v příštím roce pořídit čtveřici požárních vyšetřovacích automobilů, čímž dojde k obměně a modernizaci současného autoparku.

Předmětem nedávno vypsané veřejné zakázky je nákup 4 kusů požárních vyšetřovacích automobilů kategorie M1 v provedení kombi, vybavených radiostanicí a pevně zabudovaným zvláštním výstražným světelným zařízením modré a červené barvy, doplněným zvukovým výstražným zařízením. Vozidla budou sloužit k dopravě požárních vyšetřovatelů a hasičů k požárům v rámci potřeb Armády České republiky.

hzs_TITFoto: Předmětem veřejné zakázky je nákup 4 kusů požárních vyšetřovacích automobilů kategorie M1 v provedení kombi, vybavených radiostanicí a pevně zabudovaným zvláštním výstražným světelným zařízením modré a červené barvy, doplněným zvukovým výstražným zařízením. (ilustrační foto) | HZS hlavního města Prahy / Pozary.cz

Specifikace vozů v rámci výběrového řízení umožní nasazení vozidel i na nezpevněných plochách, jelikož půjde o vozy s trvalým či přiřaditelným pohonem čtyř kol. Požadován je výkonný vznětový (dieselový) motor, který bude disponovat minimálně 110kW, dále je požadováno pětimístné provedení. Solidní dojezd značí minimálně 50l nádrž paliva. Prostor pro potřebné nástroje, přístroje atp. pak zajistí minimálně 400l objem kufru, včetně prostoru pro rezervu. Ohledně motoru je požadavek na plnění emisní normy EURO 6. Dá se tedy předpokládat, že půjde o motor s potřebou užití aditiva AdBlue.

O komfort posádky se postará klimatizace, elektrická okna a přední vyhřívané okno. Standardem jsou pak všemožné asistenční systémy, airbagy a další bezpečnostní prvky výbavy. Všeobecně lze říci, že půjde o relativně běžné „kombíky“, které budou navíc vybaveny střešním nosičem se světelnou rampou a radiostanicí.

V rámci resortních požadavků na karoserii poptávaného vozidla (kombi), zadání pohonu všech čtyř kol a výkonu motoru minimálně 110kW, se můžeme podívat např. na cenu vozidla Škoda Octavia poslední modelové řady, která v uvedené konfiguraci nabízí sedmistupňový automat za zhruba 800 tisíc korun. Samozřejmě je k této ceně potřeba připočítat specifické úpravy v podobě zástavby radiostanice, střešního nosiče se světelnou rampou atd. Je také logické, že se výběrové řízení vyhlásilo již nyní, s průběžným plněním v příštím roce, jelikož je vzhledem k nedostatku chipů aktuální čekací doba na podobný vůz minimálně v řádu 6-9 měsíců.

Zdroj: Ministerstvo obrany ČR

 Autor: Martin Šiška